Lesara

Retouren & Retourbeleid

Lesara de voordelige onlineshop alles over retourneren

Omdat we onze klanten de best mogelijke service willen aanbieden, heb je als klant bij Lesara steeds 30 dagen retourrecht. Hier vind je alles wat je altijd al hebt willen weten over retourneren bij Lesara.

Inhoudstabel

Van wanneer tot wanneer kan ik retourneren?

Het retourrecht gaat in zodra je alle artikelen van je bestelling hebt ontvangen en duurt 30 kalenderdagen. LET OP: Soms bestaat een bestelling uit meerdere leveringen. Wacht met retourneren tot je alle bestelde artikelen hebt ontvangen. Pas dan gaat ook je retourtermijn van 30 dagen in.

Opmerking: De 30 dagen retourrecht die we aanbieden zijn een vrijwillige aanvulling op het wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen. Gedetailleerde informatie over ons herroepings- en retourbeleid vind je hier.

Kerstspecial: we verlengen de retourperiode tot 31 januari 2018.

Artikelen die je tussen 1 november en 31 december bestelt kan je retourneren tot en met 31 januari 2018. Zo wordt kerstcadeaus bestellen bij Lesara nóg leuker!

Hoe stuur ik artikelen terug?

Retourneren bij Lesara is heel eenvoudig:

Retourdocument invullen
Artikel(en) & retourdocument inpakken
Retourlabel op het pakket plakken
Pakket opsturen
Geld ontvangen
  1. In je pakket zit een retourdocument. Geef daarop het aantal te retourneren artikelen en de reden voor retour aan. Heb je om de een of andere reden geen retourdocument (meer), schrijf dan het bestelnummer, het aantal artikelen en de reden voor retour op een blaadje.

  2. Verpak de artikelen zo mogelijk in de originele verpakking en voeg het ingevulde retourdocument erbij.

  3. Je pakket is nu klaar om te worden teruggestuurd. Breng het naar een DHL parcel shop in je buurt. De shopmedewerker plakt dan een label op het pakket en overhandigt je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed.

    Wil je je pakket niet via een DHL-parcelshop retourneren? In dat geval kun je het zelf opsturen naar onderstaand adres. Bedenk wel dat dit niet de makkelijkste methode is, en ook niet de voordeligste.

    Lesara GmbH
    c/o Docdata Fulfilment
    Veerweg 16 - Hal 3
    5145 NS Waalwijk


  4. Zodra we de artikelen hebben ontvangen krijg je je geld terug. Meer informatie over terugbetalingen vind je hier.

Ik heb geen retourdocument. Wat nu?

Heb je om de een of andere reden geen retourdocument (meer), schrijf dan het bestelnummer, het aantal artikelen en de reden voor retour op een blaadje.

Let op: het retourlabel wordt alleen door bpost erkend.

Meer informatie over Retourkosten vind je hier.

Hoe ruil ik een artikel om?

Maatje te klein of te groot besteld? Of toch liever een andere kleur? Geen probleem. Gewoon retourneren en opnieuw bestellen.

Wat kost retourneren bij Lesara?

Vanaf een bestelwaarde van €50 is retourneren gratis. Anders bedragen de retourkosten €4,99. In dat geval wordt het terugbetaalde bedrag verminderd met de retourkosten.

LET OP: wil je meerdere artikelen uit een bestelling retourneren, dan raden we je aan om dit niet in delen te doen. Anders draag je de extra retourkosten namelijk zelf, ook bij een bestelwaarde van meer dan €50.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

De terugbetaling gebeurt altijd op het betaalmiddel dat je bij de bestelling hebt gebruikt. Terugstorting op een ander betaalmiddel is alleen mogelijk als je hebt betaald met een creditcard die inmiddels niet meer geldig is. In dat geval hebben wij je bankgegevens (IBAN & BIC) nodig om het aankoopbedrag op je rekening bij te kunnen schrijven.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Dat hangt af van het betaalmiddel dat je bij de bestelling hebt gebruikt. Zodra de retour verwerkt is, duurt het in principe 7 tot 10 werkdagen tot je je geld terugkrijgt.

Heb je met een kredietkaart betaald, dan kan het 2 tot 30 kalenderdagen duren. Voor meer informatie kun je in dat geval bij je kredietinstelling terecht.

Ik heb een defect/beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?

Stuur ons in dat geval een bericht via het contactformulier. Gaat het om een zichtbaar defect, voeg dan zeker ook een foto van de beschadiging aan je bericht toe. We nemen zo snel mogelijk contact met je op en zoeken samen met jou naar een oplossing.

Stuur je ons een bericht, vermeld dan ook je bestelnummer en probeer het defect of de beschadiging zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven.

Lesara klantenservice
Hotline: 020 80 87 448
E-mail: service@lesara.nl
Website: www.lesara.nl

* De doorgestreepte prijzen zijn de geadviseerde verkoopprijzen (UVP).
1 Verkoopprijs van style-discount.com/de.